Nu öppnar bidragsinlämningen till Spinn2025 – med tre nya kategorier
Imorgon den 3 december öppnar antagningen till Spinn 2025 och det dags för Sveriges kommunikatörer att anmäla sina bästa insatser till Sveriges största PR-tävling. Årets upplaga bjuder på 18 tävlingskategorier, där tre nya tillkommer: Årets Förtroendebyggare, Årets Inkludering och Mångfald samt Årets Lifetime Achievement.
Från och med imorgon är anmälningsperioden öppen, och som tidigare ska bidragen främst ha genomförts i egna och/eller förtjänade kanaler. De 18 kategorierna speglar bredden inom kommunikationsbranschen, och årets tillägg lyfter fram aktuella och viktiga frågor. Kategorierna för årets Spinntävling inkluderar:
- Årets Arbetsgivarvarumärke
- Årets Business to Business
- Årets Event
- Årets Förtroendebyggare
- Årets Hållbarhetskommunikation
- Årets Influencerkampanj
- Årets Inkludering och mångfald
- Årets Innovation
- Årets Integrerade
- Årets Lifetime Achievement*
- Årets Konsument PR
- Årets Non profit
- Årets PR-strategi (Ersätter årets presslansering)
- Årets Realtidsaktivitet
- Årets Rookie*
- Årets Samhällsinformation
- Årets Thought Leader
- Årets Varumärkesbyggare
Tidsramen för att skicka in tävlingsbidragen är mellan 3 december 2024 och 15 januari via Awardly. Spinngalan 2025 inträffar den 27 mars.
*Tävlingskategori för medlemmar i PRECIS.