Kommunikationens roll i valrörelser – sett inifrån partierna

Hur stor roll spelar egentligen kommunikationsarbetet i valrörelser?

Liksom i tidigare val genomför både Vänsterpartiet och Moderaterna stora samtalskampanjer, årets val spås bli det mest digitala någonsin och det har aldrig varit fler förstagångsväljare i ett riksdagsval. I år prioriterar Moderaterna kvalitet före kvantitet och Vänsterpartiet har ett fokus på att etablera berättelser. Hur stor roll spelar egentligen kommunikationsarbetet för att vinna val?

I seminariet samtalar Martin Borgs, kommunikationschef Moderaterna och Jenny Lindahl, kommunikationschef Vänsterpartiet under ledning av Kristian Ljungblad, idag kommunikationskonsult på Paues Åberg Communications och tidigare stabschef hos Annie Lööf. Diskussionen kommer att handla om utmaningar med att nå fram med sina budskap och strategier för att vinna röster – och ska ge svar på frågan om det är kommunikation som avgör vem som får bilda regeringen i höst.

Seminariet som är öppet för alla äger rum tisdag den 5 juli kl 10.00 – 11.00 på Novgorodgränd 1 (Region Västerbottens arena). Ingen anmälan behövs.

Varmt välkommen!

Allan Åberg
Ordförande i Precis

Relaterade artiklar

Lämna ingen i sticket
12 februari, 2025

Här är de nominerade tävlingsbidragen i Spinn 2025

Här är de nominerade tävlingsbidragen i Spinn 2025Den 21 januari stängde bidragsinlämningen och nu står det klart vilka som är nominerade till årets Spinngala. Bland rekordmånga 107 bidrag har 63 valts ut som de bästa PR-kampanjerna inom 16 kategorier....
Admira av Brandon Sandén
16 januari, 2025

Dragdrottningen Admira Thunderpussy leder Spinngalan 2025

Dragdrottningen Admira Thunderpussy leder Spinngalan 2025Den 27 mars öppnas dörrarna till Spinngalan. I år leds galan av ingen mindre än dragdrottningen Admira Thunderpussy och galan tar plats på Wallmans Stockholm. Förra året instiftades Folkets pris a...
image
10 december, 2024

Den svenska PR-branschen växer och omsätter 3,1 miljarder 

Den svenska PR-branschen växer och omsätter 3,1 miljarder  Omsättningen i den svenska PR-branschen uppgick till 3,1 miljarder kr under 2023, en tillväxt med 10 procent jämfört med året innan. Antalet anställda uppgick till 1 405 personer vilket motsvara...