Här är vinnarna i Spinn 2025
Under kvällens Spinngala hyllades årets främsta PR-insatser. Temat för galan var "The Show Must Go On" – en hyllning till kommunikatörer som, trots omvärldsläget och branschens utmaningar, har kämpat för att leverera högkvalitativ kommunikation.
Galan hölls på Wallmans i Stockholm och samlade över 200 gäster från kommunikationsbranschen. Under kvällen korades vinnarna i de olika kategorierna, efter att juryn under flera veckor noggrant bedömt 107 inskickade bidrag.
– Stort grattis till vinnarna från årets gala, ert engagemang och kreativitet är en inspiration för oss alla. Ett varmt tack till vår expertjury, som med stor omsorg lyft fram årets mest imponerande PR-kampanjer, samt till alla gäster från branschen som var med och firade. Temat “The Show Must Go On” fångar verkligen andan i årets gala – en kväll som visar att kommunikationens kraft består, även i tider av osäkerhet och förändring, säger Anna-Karin Hedlund, generalsekreterare på branschorganisationen PRECIS.
De vinnande bidragen i Spinn 2025:
Årets Arbetsgivarvarumärke
Guld: Doom Mowers / Husqvarna / Prime Weber Shandwick
Silver: Välj en Trevlig Chef! / Tre Sverige / Tre Sverige Inhouse
Årets Business to business
Guld: FöretagarAllsvenskan / Strato i Sverige / Spotlight Communications
Årets Event
Guld: Pensionspremiären / SPP / Miltton Sweden
Silver: Sveriges Bästa Sjusovare / Scandic / Jung
Årets Förtroendebyggare
Guld: Från cyberangrepp till framgångssaga / Norrmejerier / Rippler Communications
Silver: Matpriskollen / Matpriskollen / Matpriskollem
Silver: The Anti-Age Age Limit / Apotek Hjärtat / Wenderfalck
Årets Hållbarhetskommunikation
Guld: Sveriges Äldsta Krydda / Matsmart / Differ Agency
Silver: Vägen till trygga bad / Trygg-Hansa / JMW Golin
Årets Influencerkampanj
Guld: Fotbollströjefredag / Barncancerfonden / Garbergs
Silver: Drunkenbait: Fiska inte dragen / Carlsberg Sverige / Burson
Årets Inkludering och mångfald
Guld: Pensionspremiären / SPP / Miltton Sweden
Silver: NPF-Guiden / Stendahls Bil / Stendahls Bil Inhouse
Årets Innovation
Guld: Mission Talita / Talita / Åkestam Holst NoA
Silver: Doom Mowers / Husqvarna / Prime Weber Shandwick
Årets Integrerade
Guld: Sveriges Bästa Sjusovare / Scandic / Jung
Silver: Drunkenbait: Fiska inte dragen / Carlsberg Sverige / Burson
Silver: Hot Book Summer / Adlibris / Jung
Årets Konsument-PR
Guld: Sveriges Äldsta Krydda / Matsmart / Differ Agency
Silver: The Anti-Age Age Limit / Apotek Hjärtat / Wenderfalck
Årets Non-profit
Guld: Transferbomben / Barncancerfonden / Garbergs
Silver: Den tretåiga hackspetten / Lantbrukarnas riksförbund / JMW Golin
Årets PR-strategi
Guld: Transferbomben / Barncancerfonden / Garbergs
Silver: Bankettmenyn / MAX Burgers / JMWGolin
Årets Realtidsaktivitet
Guld: The Anti-Age Age Limit / Apotek Hjärtat / Wenderfalck
Årets Samhällsinformation
Guld: “Kullerbyttalarmet” / Svenska Gymnastikförbundet / Fuze
Silver: Lämna ingen i sticket / Cancerfonden / Cancerfonden
Årets Thought-leader
Guld: Matpriskollen / Matpriskollen / Matpriskollen
Silver: How We Fix This / Norrsken & Spotify / Norrsken
Årets Varumärkesbyggare
Guld: (A)Ideals Unlived / Unilver / Narva Communications
Silver: Henkes Head & Shoulders / Procter & Gamble / Jung
Årets PR
Matpriskollen / Matpriskollen / Matpriskollen
Årets Rookie
Rebecca Björkholm, Jung Relations
Folkets pris
Lämna ingen i sticket / Cancerfonden / Cancerfonden