Här är vinnarna i Spinn 2025

bf1e9b9fc5b584a1_org

Under kvällens Spinngala hyllades årets främsta PR-insatser. Temat för galan var "The Show Must Go On" – en hyllning till kommunikatörer som, trots omvärldsläget och branschens utmaningar, har kämpat för att leverera högkvalitativ kommunikation. 

Galan hölls på Wallmans i Stockholm och samlade över 200 gäster från kommunikationsbranschen. Under kvällen korades vinnarna i de olika kategorierna, efter att juryn under flera veckor noggrant bedömt 107 inskickade bidrag.

– Stort grattis till vinnarna från årets gala, ert engagemang och kreativitet är en inspiration för oss alla. Ett varmt tack till vår expertjury, som med stor omsorg lyft fram årets mest imponerande PR-kampanjer, samt till alla gäster från branschen som var med och firade. Temat “The Show Must Go On” fångar verkligen andan i årets gala – en kväll som visar att kommunikationens kraft består, även i tider av osäkerhet och förändring, säger Anna-Karin Hedlund, generalsekreterare på branschorganisationen PRECIS. 

 

De vinnande bidragen i Spinn 2025: 

Årets Arbetsgivarvarumärke 
Guld: Doom Mowers / Husqvarna / Prime Weber Shandwick 
Silver: Välj en Trevlig Chef! / Tre Sverige / Tre Sverige Inhouse  

Årets Business to business 
Guld: FöretagarAllsvenskan / Strato i Sverige / Spotlight Communications  

Årets Event 
Guld: Pensionspremiären / SPP / Miltton Sweden  
Silver: Sveriges Bästa Sjusovare / Scandic / Jung

Årets Förtroendebyggare
Guld: Från cyberangrepp till framgångssaga / Norrmejerier / Rippler Communications
Silver: Matpriskollen / Matpriskollen / Matpriskollem
Silver: The Anti-Age Age Limit / Apotek Hjärtat / Wenderfalck

Årets Hållbarhetskommunikation 
Guld: Sveriges Äldsta Krydda / Matsmart / Differ Agency  
Silver: Vägen till trygga bad / Trygg-Hansa / JMW Golin  

Årets Influencerkampanj 
Guld: Fotbollströjefredag / Barncancerfonden / Garbergs  
Silver: Drunkenbait: Fiska inte dragen / Carlsberg Sverige / Burson  

Årets Inkludering och mångfald
Guld: Pensionspremiären / SPP / Miltton Sweden
Silver: NPF-Guiden / Stendahls Bil / Stendahls Bil Inhouse

Årets Innovation 
Guld: Mission Talita / Talita / Åkestam Holst NoA 
Silver: Doom Mowers / Husqvarna / Prime Weber Shandwick  

Årets Integrerade 
Guld: Sveriges Bästa Sjusovare / Scandic / Jung  
Silver: Drunkenbait: Fiska inte dragen / Carlsberg Sverige / Burson 
Silver: Hot Book Summer / Adlibris / Jung  

Årets Konsument-PR 
Guld: Sveriges Äldsta Krydda / Matsmart / Differ Agency  
Silver: The Anti-Age Age Limit / Apotek Hjärtat / Wenderfalck  

Årets Non-profit 
Guld: Transferbomben / Barncancerfonden / Garbergs  
Silver: Den tretåiga hackspetten / Lantbrukarnas riksförbund / JMW Golin  

Årets PR-strategi
Guld: Transferbomben / Barncancerfonden / Garbergs
Silver: Bankettmenyn / MAX Burgers / JMWGolin

Årets Realtidsaktivitet 
Guld: The Anti-Age Age Limit / Apotek Hjärtat / Wenderfalck 

Årets Samhällsinformation 
Guld: “Kullerbyttalarmet” / Svenska Gymnastikförbundet / Fuze  
Silver: Lämna ingen i sticket / Cancerfonden / Cancerfonden  

Årets Thought-leader 
Guld: Matpriskollen / Matpriskollen / Matpriskollen  
Silver: How We Fix This / Norrsken & Spotify / Norrsken  

Årets Varumärkesbyggare 
Guld: (A)Ideals Unlived / Unilver / Narva Communications  
Silver: Henkes Head & Shoulders / Procter & Gamble / Jung  

Årets PR 
Matpriskollen / Matpriskollen / Matpriskollen  

Årets Rookie
Rebecca Björkholm, Jung Relations

Folkets pris
Lämna ingen i sticket / Cancerfonden / Cancerfonden  

Relaterade artiklar

314A8346-fixad-min
9 juni, 2025

Almedalen: Svenskt lobbyregister – onödig byråkrati eller ett verktyg för ökad transparens?

Almedalen: Svenskt lobbyregister – onödig byråkrati eller ett verktyg för ökad transparens? Under årets Almedalsvecka arrangerar branschorganisationen PRECIS, som representerar Sveriges PR- och kommunikationsbyråer, ett seminarium med fokus på frågan om...
Hampus2
8 maj, 2025

PRECIS kritiska till förslag om ”lobbyregister” – riskerar att hämma det demokratiska samtalet

PRECIS kritiska till förslag om ”lobbyregister” – riskerar att hämma det demokratiska samtalet Branschorganisationen PRECIS, som samlar Sveriges PR- och kommunikationsbyråer, ställer sig kritisk till utredningens förslag om ett nytt register. Förslaget...
Staffan_Daniel_Année_light
5 maj, 2025

PRECIS välkomnar Année Advisory som ny medlem i branschföreningen

PRECIS välkomnar Année Advisory som ny medlem i branschföreningen Att vara medlem i Precis ser vi som en kvalitetsstämpel och en möjlighet att vara med och påverka en bransch som befinner sig i stor förändring”, säger Staffan Bruzaeus, en av Années delä...