Björn Mellstrand leder Spinnjuryn 2024

Björn Mellstrand

 

För tjugonde året i rad arrangeras Spinngalan, Sveriges största PR-gala, av branschorganisationen PRECIS. Den 11 april avslöjas vinnarna av Sveriges bästa PR-kampanjer och denna gång leds Spinnjuryn av Björn Mellstrand, strateg och grundare av på PR-byrån JMWGolin.

Den 6 december öppnas bidragsinlämningen till Spinn 2024, Sveriges största PR-tävling. Byråer runt om i Sverige har därmed chansen att tävla i olika kategorier som gjort ett uppmärksammat avtryck under året i kommunikationsbranschen. Tävlingen har sedan 2004 arrangerats av PRECIS och leds i år av juryordförande Björn Mellstrand.

- Det är hedrande och utmanande att få leda Spinn-juryn. Under de 20 år som Spinn funnits har PR-branschen i Sverige utvecklats enormt, det ska bli kul och lärorikt att få vara med att vaska fram vilka bidrag som ska belönas. Jag är övertygad om att det finns massor av smarta PR-kampanjer som har chansen att vinna Spinn-guld, säger Björn Mellstrand, juryordförande och grundare av JMWGolin.

Tävlingsbidrag kan lämnas in mellan 6 december och 19 januari. Galan äger rum i Stockholm den 11 april.

Relaterade artiklar

Hampus2
8 maj, 2025

PRECIS kritiska till förslag om ”lobbyregister” – riskerar att hämma det demokratiska samtalet

PRECIS kritiska till förslag om ”lobbyregister” – riskerar att hämma det demokratiska samtalet Branschorganisationen PRECIS, som samlar Sveriges PR- och kommunikationsbyråer, ställer sig kritisk till utredningens förslag om ett nytt register. Förslaget...
Staffan_Daniel_Année_light
5 maj, 2025

PRECIS välkomnar Année Advisory som ny medlem i branschföreningen

PRECIS välkomnar Année Advisory som ny medlem i branschföreningen Att vara medlem i Precis ser vi som en kvalitetsstämpel och en möjlighet att vara med och påverka en bransch som befinner sig i stor förändring”, säger Staffan Bruzaeus, en av Années delä...
bf1e9b9fc5b584a1_org
28 mars, 2025

Här är vinnarna i Spinn 2025

Här är vinnarna i Spinn 2025 Under kvällens Spinngala hyllades årets främsta PR-insatser. Temat för galan var "The Show Must Go On" – en hyllning till kommunikatörer som, trots omvärldsläget och branschens utmaningar, har kämpat för att leverera högkval...